Virre:
Om du är lycklig med din kvinna i övrigt, så tycker jag inte att du ska ge upp henne för att hon inget säger.
Jag har jobbat endel med sex- och samlevnadsrådgivning och det jag tycker mig se "mellan raderna" i ditt korta inlägg är det absolut vanligaste problemmet jag som rådgivare rådgivare stöter på.
Kommunikationssvårigheter kallar jag det. Kommunicera är INTE samma sak som att prata eller säg saker. Förstår du skillnaden?
Du skriver "har nyligen 6 månader sen sagt att jag är bi-nyfiken till min tjej" och "Har frågat om vi ska ta in en kille till i vårat sexliv"
Men att du sagt betyder absolut inte att det nått fram på rätt sätt.
Varför säg att du är "bi-nyfiken" istället för bisexuell tex? Skulle en hetrosexuell oskuld att säg att den är "hetro-nyfiken", knappast va?
Sexuell dragning känner man, det behöver man inte uppleva för att veta.
Du måste alltså göra klart för henne att du är bisexuell och har en sexuell längtan till män. Att det är ett problem för dig. Att du vill att ni tillsammans hittar en lösning till detta.
Det här är, för dom flesta, känsligt och svårt att kommunicera om, jag vet det.
Risken för att missförstå varandra och därmed skapa onödig turbulent finns.
Jag önskar jag kunde rekommendera dig att göra det tillsammans med en rådgivare (som då fungerar som tolk) för det är det bästa i såna här situationer..
Men tyvärr, anser jag, är många av "mina likar" inte tillräckligt öppensinnade för det som går utanför normen.