Välkommen, Gäst. Vänligen Logga in.
polyheart.se - svenskt poly forum
09/05/10 kl. 08:04:31
Hem Hjälp Sök Logga in

Sidor: 1
Skicka ämne Skriv ut
att få ihop det (Läst 1097 gånger)
molly
Nybörjare
*

Jag är garderobsbi
med
polyambitioner....

Poster: 1
att få ihop det
02/07/08 kl. 20:39:53

för mig känns det primärt att komma ut inför mig själv, bara det är ett stort steg. Jag vet inte om jag kommer att ha behov av att komma ut inför hela min rätt så vanliga medelklassomgivning som jag trivs bra i. Finns det plats för mig på detta forum, trots att det inte finns en gnutta "anarkist" i mig? Jag är ingen barrikadmänniska utan tvärtom en vanlig singelsmåbarnsmorsa som vill försöka hitta rätt i mitt eget liv men först och främst alltså på det privata planet.

Jag är bisexuell, kan falla för två av olika kön samtidigt men inte (än iaf) för två av samma kön samtidigt. Kärleken till en kvinna resp en man väcker olika saker i mig, jag blir inte "kär i en person, inte i ett kön"  Rullande ögon utan det är helt skilda saker för mig - inget jag valt, det bara är så.

Jag vill gärna fortsätta med mitt vaaanliga liv med allt vad det innebär, men samtidigt skulle jag vilja få ihop mina olika sidor. Kan man hitta en man att leva det reguljära livet med, men ändå på något sätt få möjlighet att odla bi-sidan, på egen hand? Jag vet ju att det finns folk som får tilll det (har sett på Sylvia och QX) men hur vanligt är det? Vad krävs? Var letar man?

Alla tips emottages tacksamt!Le

IP Loggad
virre08
Nybörjare
*

Jag är poly...

Poster: 2
Re: att få ihop det
Svara #1 - 02/11/08 kl. 22:00:45

Hejsan! har precis hittat hit och känner att ja det är det här jag letat efter länge.Jag är en bi-kille som lever i en relation och har nyligen 6 månader sen sagt att jag är bi-nyfiken till min tjej.Fast jag haft sexuella kontakter med killar i smyg för att känna om det är rätt för mig.Och ja jag trivs med båda könen men vill nog leva med en tjej men ha sex med en kille då o då bara för njutningens skull. Har frågat om vi ska ta in en kille till i vårat sexliv men hon ska fundera som hon säger men har funderat länge nu.Känns lite förvirrat just nu för hon säger inget.Men jag har behov som vill ut, kanske ska man leta efter en kvinna som accepterar som man är ett svårt val efter dryga 20 år ihop.

IP Loggad
Ninni
Medlem+

Jag är poly...

Poster: 21
Svara #2 - 02/12/08 kl. 09:23:03

Virre:

Om du är lycklig med din kvinna i övrigt, så tycker jag inte att du ska ge upp henne för att hon inget säger.

Jag har jobbat endel med sex- och samlevnadsrådgivning och det jag tycker mig se "mellan raderna" i ditt korta inlägg är det absolut vanligaste problemmet jag som rådgivare rådgivare stöter på.
Kommunikationssvårigheter kallar jag det. Kommunicera är INTE samma sak som att prata eller säg saker. Förstår du skillnaden?

Du skriver "har nyligen 6 månader sen sagt att jag är bi-nyfiken till min tjej" och "Har frågat om vi ska ta in en kille till i vårat sexliv"
Men att du sagt betyder absolut inte att det nått fram på rätt sätt.
Varför säg att du är "bi-nyfiken" istället för bisexuell tex? Skulle en hetrosexuell oskuld att säg att den är "hetro-nyfiken", knappast va?Smiley  
Sexuell dragning känner man, det behöver man inte uppleva för att veta.

Du måste alltså göra klart för henne att du är bisexuell och har en sexuell längtan till män. Att det är ett problem för dig. Att du vill att ni tillsammans hittar en lösning till detta.

Det här är, för dom flesta, känsligt och svårt att kommunicera om, jag vet det.  
Risken för att missförstå varandra och därmed skapa onödig turbulent finns.  

Jag önskar jag kunde rekommendera dig att göra det tillsammans med en rådgivare (som då fungerar som tolk) för det är det bästa i såna här situationer..  
Men tyvärr, anser jag, är många av "mina likar" inte tillräckligt öppensinnade för det som går utanför normen. obestämd

IP Loggad
rakadoredo par
Medlem
**

Jag är poly...

Poster: 7
Svara #3 - 05/14/08 kl. 11:06:31

citerat från Ninni den 02/12/08 kl. 09:23:03:
Virre:

Men tyvärr, anser jag, är många av "mina likar" inte tillräckligt öppensinnade för det som går utanför normen. obestämd

----------------------------------------------------
var inte så säker på det .......

Vi söker vänner med samma livsstil... poly. Vi är en kvinna och en man som tillsammans har en relation med två bisexuella män, vi träffas alla fyra så ofta vi kan. Vi söker inte sexpartners, de har vi
  IP Loggad
Sidor: 1
Skicka ämne Skriv ut