Välkommen, Gäst. Vänligen Logga in.
polyheart.se - svenskt poly forum
09/06/10 kl. 04:30:52
Hem Hjälp Sök Logga in

Sidor: 1
Skicka ämne Skriv ut
Community (Läst 1893 gånger)
nisselisa
Global Moderator
*

Jag har relationer
alltså finns jag...

Poster: 24
Community
06/03/07 kl. 11:14:23

Hej,
är det tillräckligt med ett forum, eller borde vi starta en community för oss poly/ra? Med Egen presentation och gästböcker o dyl?

Email   IP Loggad
Tigerkay
Medlem
**

Jag är poly...

Poster: 8
Re: Community
Svara #1 - 06/20/07 kl. 21:07:20

Jag är en ju en sucker för forum, men även sådan här platser fungerar så
länge det är i mindre skala.  

Jag saknar dock en presentationstråd... om jag inte bara varit blind.

(Suveränt intiativ! Säg till om du behöver hjälp med något...)

IP Loggad
Tigerkay
Medlem
**

Jag är poly...

Svara #2 - 06/21/07 kl. 21:11:34

Jag skulle tycka det är bättre att bara medlemmar kan läsa stora delar av forumet.  
Så att man kan läsa vilka som är medlemmar och därefter avgöra om man vill skriva.

IP Loggad
nisselisa
Global Moderator
*

Jag har relationer
alltså finns jag...

Svara #3 - 06/22/07 kl. 02:49:11

Jag har funderat på det där med att ha det mer slutet, men då kräver det mer kontroll över vilka som är med och just nu kan man istället vara hur anonym man vill. Vet inte om det är rätt väg att gå, men större chans att få folk att registrera sig om de först ser att det verkar vara ett intressant forum.

Email   IP Loggad
Tigerkay
Medlem
**

Jag är poly...

Svara #4 - 06/22/07 kl. 11:39:12

Å andra sidan har man ju det problemet med nästan alla communities
att man måste regga sig före man ser vad man får... och ja, det  
gör ju också att bara de som tror de är intresserade får del av materialet,
inte kreti och pleti...

IP Loggad
Jag_heter_fredrik
Nybörjare
*

Jag gillar
relationer, en del
kallar det polyamori

Poster: 2
Svara #5 - 06/22/07 kl. 20:01:10

Om jag nu får lägga mig i dialogen tycker jag att en community låter som ett väldigt behjärtansvärt projekt, som jag personligen skulle kunna ha mer glädje av en ett diskussionsforum, gillar nämligen direkt personlig kontakt med likasinnade och tycker att det egentligen finns mer att lära sig genom att prata om vardagliga bekymmer över en fika än hypotetiska diskussioner på ett internetforum, no pun intended, vi människor är olika och det tycker jag är fantastiskt.  
Frågan är om ett community skulle kunna samla en kritisk massa, så att det faktiskt blir liv och rörelse och inte en avfolkad websida någonstanns i internets utkant? Men det vet man ju inte förrän man provat och det här forumet verkar ju dra till sig polyamorösa i samma takt som en ko-skit drar till sig flugor en sommareftermiddag, så jag kallar det för lovande...
Just do it! som någon reklamare skulle kunna sagt.

Vad det gäller publikt eller inte så råkar jag stå med kroppen halvt insmugen i en ekfanerad garderob och inbillar mig att för såna som jag så är det en fördel att det bara är likasinnade, eller personer om utger sig för att vara det, som kan läsa. Det känns tryggare att skriva för en vänligt inställd publik. Det kan också ha fördelen att det minskar mängden skräpinlägg av personer som jagar efter heta Bi-brudar... men vad vet jag, min egentliga poäng är att man vill känna sig trygg när man diskutterar sånt man kanske känner sig lite osäker på och jag inbillar mig att de flesta eller i alla fall många som svingar sig in här gör det för att stilla sin nyfikenhet och utforska sig själv och sitt känsloliv genom andra.

Ett sätt att lösa problemet med att låta folk se vad de ger sig in i är att tapetsera frontsidan med information som är publik, så kan de som vill ge sig in längre göra det genom att registrera sig. Den tapetseringen menar jag är en annan diskussion, så därför skriver jag om det i en egen tråd.

IP Loggad
twisted_whisper
Medlem
**

Jag är ny....

Poster: 9
Svara #6 - 09/01/07 kl. 06:02:48

Ett community ser jag fram imot, de låter som en riktigt bra ide.
Där de kan vara länkat till den här sidan då såklart.  

Man har en sida där man har presentations frågor som vilken typ av poly man är om man har någon relation nu, om man letar osv..... de skulle nog fungera bra. Med bra folk här så tror jag de skulle sprida sig rätt snabbt, då de inte verkar finnas så många stället på nätet för svenska poly människor.  

Det här forumet är en rigtig guld klimp i svenska poly världen. Ett Community no way it chuld be wrong...

We are all one!
Email WWW twisted_whisper   IP Loggad
nisselisa
Global Moderator
*

Jag har relationer
alltså finns jag...

Svara #7 - 09/07/07 kl. 11:20:56

Hej!

Jag håller på att testa lite olika communitylösningar, och om det går bra kommer polyheart.se även att bli en community (forumet kommer att finnas kvar).

Men... jag har ett heltidsjobb, många fritidssysslor, ett hus och flera partners... så det går inte snabbt *ler*

Email   IP Loggad
Fenix
Medlem
**

För en trevligare
värld

Poster: 6
Svara #8 - 03/29/08 kl. 12:38:29

Jag har verkligen svårt för communities men det här låter som en toppenide måste jag säga. Med tanke på att det är hyfsat svårt att hitta andra poly:s

IP Loggad
Redwolf
Medlem
**

Jag är poly...

Poster: 11
Svara #9 - 08/25/08 kl. 19:46:27

Hej där Nisselisa!
Hur går det med communitylösningarna, kommer du någon vart? Personligen tycker jag att det skulle vara himla kul om du fick till det.

Smiley

Mitt jag är en konsekvens av mötet med dig. Utan du inget jag, tillsammans skapar vi mig.
Email   IP Loggad
Administrator
Administrator
*

Poster: 23
Svara #10 - 08/25/08 kl. 20:16:37

Har inte tittat på det på ett tag... du kan ju kolla om den fungerar:
http://polyheart.se/main/

The Administrator.
WWW   IP Loggad
Redwolf
Medlem
**

Jag är poly...

Poster: 11
Svara #11 - 08/29/08 kl. 16:05:45

Jag har nu kollat communitylösningen och tycker att den verkar jättebra. Bra jobbat!

Tack för hjälpen!

Mitt jag är en konsekvens av mötet med dig. Utan du inget jag, tillsammans skapar vi mig.
Email   IP Loggad
Sidor: 1
Skicka ämne Skriv ut