Jag_heter_fredrik
Nybörjare

Jag gillar relationer, en del kallar det polyamori
Poster: 2
|
Om jag nu får lägga mig i dialogen tycker jag att en community låter som ett väldigt behjärtansvärt projekt, som jag personligen skulle kunna ha mer glädje av en ett diskussionsforum, gillar nämligen direkt personlig kontakt med likasinnade och tycker att det egentligen finns mer att lära sig genom att prata om vardagliga bekymmer över en fika än hypotetiska diskussioner på ett internetforum, no pun intended, vi människor är olika och det tycker jag är fantastiskt. Frågan är om ett community skulle kunna samla en kritisk massa, så att det faktiskt blir liv och rörelse och inte en avfolkad websida någonstanns i internets utkant? Men det vet man ju inte förrän man provat och det här forumet verkar ju dra till sig polyamorösa i samma takt som en ko-skit drar till sig flugor en sommareftermiddag, så jag kallar det för lovande... Just do it! som någon reklamare skulle kunna sagt. Vad det gäller publikt eller inte så råkar jag stå med kroppen halvt insmugen i en ekfanerad garderob och inbillar mig att för såna som jag så är det en fördel att det bara är likasinnade, eller personer om utger sig för att vara det, som kan läsa. Det känns tryggare att skriva för en vänligt inställd publik. Det kan också ha fördelen att det minskar mängden skräpinlägg av personer som jagar efter heta Bi-brudar... men vad vet jag, min egentliga poäng är att man vill känna sig trygg när man diskutterar sånt man kanske känner sig lite osäker på och jag inbillar mig att de flesta eller i alla fall många som svingar sig in här gör det för att stilla sin nyfikenhet och utforska sig själv och sitt känsloliv genom andra. Ett sätt att lösa problemet med att låta folk se vad de ger sig in i är att tapetsera frontsidan med information som är publik, så kan de som vill ge sig in längre göra det genom att registrera sig. Den tapetseringen menar jag är en annan diskussion, så därför skriver jag om det i en egen tråd.
|