Välkommen, Gäst. Vänligen Logga in.
polyheart.se - svenskt poly forum
09/05/10 kl. 07:40:48
Hem Hjälp Sök Logga in

Sidor: 1
Skicka ämne Skriv ut
Poly kan vara svårt (Läst 951 gånger)
Administrator
Administrator
*

Poster: 23
Poly kan vara svårt
05/31/07 kl. 11:28:10

Om en person umgås med två andra, med vilka den personen har nära relationer, så hamnar den personen i ett övertag. Det kan lätt bli att dessa två börjar tänka på vem som får mest uppmärksamhet. Om man umgås i vardagen, ska man då kramas en stund med den ene för att sedan kramas en stund med den andre. Det känns lite absurt.

Då jag tror på jämställdhet men är poly känns detta som ett problem. Någon som har en lösning?

The Administrator.
WWW   IP Loggad
Richard Levitte
Medlem
**

Jag är poly...

Poster: 7
Re: Poly kan vara svårt
Svara #1 - 06/21/07 kl. 06:19:59

Pja, egentligen beror det på hur mycket man tror på millimeterrättvisa, skulle jag påstå.  Don efter person, liksom, den ena kanske har kanske mer krambehov än den andra?  Och varför inte kramas alla tre tillsammans, förutsatt att man befinner sig på samma ställe?

Prova.  Experimentera.  Det finns i princip tre vägar som jag kan se; 1) det skapas en balans mer eller mindre automatiskt, 2) det blir en konflikt och man får prata om det eller 3) det blir en konflikt och man bråkar om det en stund.  Om och när konflikt uppstår så tar man hand om det, så enkelt är det egentligen.

Du nämner jämställdhet, och jag är inte riktigt säker på hur det egentligen applicerar, i varje fall den form av politiserad jämställdhet som jag är bekant med...

/Richard

IP Loggad
nisselisa
Global Moderator
*

Jag har relationer
alltså finns jag...

Poster: 24
Svara #2 - 06/22/07 kl. 04:40:10

Rätt tankesätt är kanske att tänka på det som med vilka vänner som helst. Ingen skulle väl tycka att det var konstigt att umgås med flera vänner.

Email   IP Loggad
Dayla
Ex medlem

Svara #3 - 07/25/07 kl. 06:50:23

Jag tror att nyckeln är att vara helt närvarande där man är för tillfället. Är man bara Här och Nu fungerar det, men pratar/tänker man på någon annan än den/de personer man är med blir det problem. Varning för en massa mobil och mailkontakt med folk som inte är närvarande. Svartsjuka är ofta lika med att känna sig bortglömd och utanför.
Bra idé, Richard, att kramas alla tre tillsammans. Fast i vissa siuationer får man skela eller blunda Blinka
Kram Dayla
"...love the one your with"

IP Loggad
Richard Levitte
Medlem
**

Jag är poly...

Svara #4 - 08/25/07 kl. 23:54:40

citerat från Dayla den 07/25/07 kl. 06:50:23:
Jag tror att nyckeln är att vara helt närvarande där man är för tillfället. Är man bara Här och Nu fungerar det

Jag tror du slog huvudet på spiken där.  Kunde inte säga det bättre själv.  Faktum är att jag skulle vilja påstå att det där gäller i de flesta relationer, mono lika mycket som poly.  För att göra det påtagligt, försök älska med någon som tänker på jobbet, nog fan skulle det vara distraherande!

citerat från Dayla den 07/25/07 kl. 06:50:23:
Bra idé, Richard, att kramas alla tre tillsammans. Fast i vissa siuationer får man skela eller blunda Blinka

... eller använda alla andra sinnen också.  Synen är egentligen så liten del av det som går att uppfatta, när man har en hel kropp som kan känna tryck, beröring, värme, ...

Kram,
Richard

IP Loggad
rakadoredo par
Medlem
**

Jag är poly...

Svara #5 - 10/26/07 kl. 07:38:45

det viktigaste är att ha kontrakt ... låter fyrkantigt .... men kalla det för ramar eller något .. där alla inblandade gör upp vilka regler som inte gäller längre Smiley.

Vi söker vänner med samma livsstil... poly. Vi är en kvinna och en man som tillsammans har en relation med två bisexuella män, vi träffas alla fyra så ofta vi kan. Vi söker inte sexpartners, de har vi
  IP Loggad
Sidor: 1
Skicka ämne Skriv ut